دیابت و سلامت دهان ودندان شما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 295
نویسنده : mozhgan

دیابت یک اختلال متابولیک است در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین میرود.اگر شما دیابت نوع 1 دارید بدن شما به اندازه ی کافی انسولین تولید نمیکند که قند را از خون به سلول ها انتقال دهد،اگر شما دیابت نوع 2 دارید بدن شما به انسولین پاسخ نمیدهد.در هر دو مورد امکان ایجاد مشکل برای سلامت دهانتان وجود دارد. دیابت تاثیر بسیاری بر روی سلامت دندان شما دارد.بیماران مبتلا به دیابت در قسمتی که مقادیر زیادی بزاق وجود دارد اغلب دچار خشکی دهان میشوند.بزاق یک عملکرد مهم دارد که باعث می شود ذرات و اسیدهای غذایی شسته شود.اگر تولید بزاق به اندازه کافی نباشد، این ذرات ممکن است در دهان حل شوند، و منجر به پوسیدگی دندان می شود.به همین دلیل است که بیماران مبتلا به دیابت دارای ریسک بالایی در ایجاد حفره هستند.خشکی دهان نیز به زخم، عفونت و درد در دهان مرتبط است.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

آیا ارتباط بین بیماری لثه و دیابت وجود دارد؟

بیماران مبتلا به دیابت یشتر در معرض ابتلا به بیماری لثه هستند.هر دو بیماری زخم زودرس، که به عنوان التهاب لثه شناخته می شوند، و بیماری های سنگین جدی شناخته شده به عنوان پریودنتیت، در بیماران دیابتی بیشتر احتمال دارد.در واقع، حدود 22 درصد از افراد مبتلا به دیابت نیز از بیماری پریودنتال رنج می برند.اگر مبتلا به دیابت هستید، احتمال ابتلا به بیماری پریودنتال به میزان 4 برابر از افرادی که دیابت ندارند بیشتر است. .

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در دوران بارداری

آیا دیابت مانع انجام ایمپلنت های دندانی میشود؟

ایمپلنت های دندانی یک راه حل رایج برای بیمارانی است که دندان هایشان را از دست داده اند.با توجه به ارتباط بین دیابت و بیماری لثه، اگر شما از دیابت رنج می برید، احتمالا نیاز بیشتری به ایمپلنت دندان دارید.متأسفانه مسائل مشابهی که سبب ایجاد بیماریهای صمغی در بیماران دیابتی می شوند نیز می توانند برای کسانی که ایمپلنت ها را دریافت می کنند مشکل ایجاد کند.این بدان معنا نیست که اگر دیابت دارید، این درمان را نپذیرید، فقط باید با متخصص دندانپزشک خود بیشتر کار کنید تا بتوانید گزینه های بهتری برای درمان خود بررسی کنید. قبل از اینکه بتوانید ایمپلنت یا پل ( بریج دندان )را دریافت کنید باید لثه سالم داشته باشید.اگر بیماری های پیشرفته منجر به از دست دادن دندان شود، قبل از اینکه بخواهید جایگزین دندان را بررسی کنید،باید بیماری لثه خود را کنترل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان (جراحی فک ، دندانپزشکی اطفال،ارتودنسی دندان و...) می توانید به سایت بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com